€ 1,1 miljoen voor nieuwe fietsinfrastructuur in Ronse

Op 20 april 2017, over deze onderwerpen: Ronse sterk merk®

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) verhoogt het investeringsbudget voor de fiets naar een historisch hoog niveau. Dat merken we ook in Ronse. In 2018 en 2019 trekt Vlaanderen immers een budget uit van € 1.132.500 voor fietspaden in Ronse. “Dat is geweldig nieuws voor de fietsers in Ronse”, geven schepen Brigitte Vanhoutte en OCMW voorzitter Wim Vandevelde (N-VA) aan. “Fietsen in Ronse wordt dankzij deze Vlaamse investering vlotter en veiliger. Zo werken we dankzij Vlaanderen verder aan een aantrekkelijke stad”.

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) wil meer Vlamingen verleiden om de auto te ruilen voor de fiets. Weyts trekt het investeringsbudget voor de fiets daarom op naar een historisch hoog niveau. De komende 3 jaren wordt de magische (en lang onbereikbare) kaap van 100 miljoen euro per jaar telkens gerond. Nu is er ook een uitgebreid Fietsinvesteringsplan klaar met alle concrete projecten – en dat plan bevat ook goed nieuws voor Ronse.

“Verkeersveiligheid en een comfortabele fietsinfrastructuur zijn belangrijk voor N-VA Ronse. Als we het fietsen willen promoten moeten we ook werk maken van goede fietspaden”, geeft schepen van toerisme Brigitte Vanhoutte aan. “Vandaar hebben we steeds bij minister Weyts aangedrongen om te investeren in goede fietsverbindingen in Ronse”.

Uit het Fietsinvesteringsplan van minister Weyts blijkt dat er in 2018 en 2019  € 1.132.500  Vlaams geld is vastgelegd voor toekomstige fietsprojecten in Ronse. Het gaat puur om Vlaams geld voor de fietspaden langs de gewestwegen op het grondgebied van Ronse. In 2018 investeert Vlaanderen in een fietspad langs de N48b (Broeke). In 2019 wordt de César Snoecklaan (N36f) grondig aangepakt. Naast de hernieuwing van de rijbaan en de riolen zal eveneens een comfortabele en veilige fietsinfrastructuur worden aangelegd.

We plukken ook in Ronse de vruchten van het Vlaamse investeringsbeleid. Dankzij deze investering wordt fietsen in Ronse aantrekkelijker en veiliger”, besluiten Wim Vandevelde en Brigitte Vanhoutte tevreden.