Minister Muyters investeert 694.505 euro voor nieuw zwembad in Ronse

Op 28 april 2017, over deze onderwerpen: Laat Ronse niet links liggen, Ronse sterk merk®, 4. Sport en Recreatie, Zwembad

Vlaams minister van Sport Philippe Muyters (N-VA) maakt € 694.505 vrij voor de bouw van het nieuw zwembad in Ronse. ‘Dat is een mooi financieel duwtje in de rug voor ons zwembad in Ronse’, reageren schepen Brigitte Vanhoutte en OCMW voorzitter Wim Vandevelde (N-VA) tevreden. ‘Vlaanderen investeert deze legislatuur fors in onze stad. Mede dankzij deze investeringen maken we van Ronse een aantrekkelijke en bruisende stad’.

In 2015 trok minister Muyters al eens 10 miljoen euro uit voor zwembaden. De vraag bleef echter hoog. De minister lanceerde daarom in juni vorig jaar een tweede oproep. Ook Ronse diende een dossier in. Dat werd samen met 36 andere aanvragen onder de loep genomen door een beoordelingscommissie, bestaande uit vertegenwoordigers van onder andere Sport Vlaanderen, de Vlaamse Zwemfederatie, het Vlaams Energie Bedrijf, …

De commissie kende scores toe op basis van criteria zoals energie, duurzaamheid, intergemeentelijke samenwerking, toegankelijkheid, … en maakte een rangschikking van de ingediende aanvragen. De Vlaamse Regering selecteerde de 25 sterkste dossiers. Het dossier Ronse kreeg een score van 70 punten en kan zo rekenen op een subsidie van 694.505 euro.

Deze bestuursmeerderheid engageerde zich voor een nieuw zwembad. Na een intensieve en grondige analyse werden de knopen doorgehakt om in zee te gaan met Pellikaan. Zo krijgt het nieuwe zwembad meer en meer vorm. Het zwembad wordt geraamd op € 9,25 miljoen (excl. btw).

‘N-VA Ronse is blij met deze financiële stimulans van minister Muyters. Wij bedanken alle mensen die aan dit dossier hebben meegewerkt. Dankzij deze subsidie kunnen we verder aan de slag. Als alles volgens plan verloopt zullen de Ronsenaars in het voorjaar 2019 kunnen genieten van een nieuw zwembad!’, geeft fractievoorzitter Aaron Demeulemeester aan.