Welkom 2022

Op 1 februari 2022, over deze onderwerpen: Algemeen bestuur

Een nieuw jaar, een nieuwe start.

Eerst en vooral mijn beste wensen aan elk van jullie. Dat 2022 vooral een gezond jaar mag zijn, waarin we allemaal onze eigen dromen en ambities waar mogen maken. Deze keer hebben we een extra lange editie van ons huis-aan-huisblad, met op bladzijden 4 en 5 bijzondere aandacht voor het armoedebeleidsplan.

Armoedebeleidsplan

Ook voor elke Ronsenaar wensen we een jaar waarin iedereen zich goed en veilig kan voelen. Een jaar waarin we alle Ronsenaars de nodige steun en kansen willen geven die ze verdienen. En dat is precies wat dit stadsbestuur wens te doen met het instellen van een groots armoedebeleidsplan. Dit plan werd vorig jaar opgesteld en op de gemeenteraad van november goedgekeurd door alle partijen. Het zal de nodige structuur geven aan alle middelen die al werden ingezet en het zal ze versterken en bijsturen waar nodig. Op die manier geven we opnieuw meer kansen aan elke Ronsenaar.

Op de koffie met Carles Puigdemont

Met N-VA Ronse gaan we ook een boeiende periode tegemoet. We hebben een internationale gast op de koffie in februari, die alles weet over identiteit en het streven naar zelfbeschikkingsrecht voor zijn volk. Niemand minder dan Carles Puigdemont komt naar onze Hermesstad. Iedereen is welkom om het verhaal van deze Catalaanse democraat te horen. Door de huidige coronamaatregelen is inschrijven verplicht. Dit doe je door te surfen naar www.ronse.n-va.be/koffie.

Bestuursverkiezingen

Verder hebben wij in maart onze driejaarlijkse verkiezing van een nieuw afdelingsbestuur. Alle leden kunnen zich hiervoor kandidaat stellen. In de volgende editie van ons huis-aan-huisblad zullen we ons nieuw bestuur aan u voorstellen.