Enkel kerstsfeer op Kleine Markt, met mondmaskers én optredens

Op 1 december 2021, over deze onderwerpen: Vrije Tijd

De kerstmarkt op 17, 18 en 19 december vindt enkel plaats op de Kleine Markt. Daar wordt uitsluitend eten en drank voorzien in de horecazaken volgens de geldende regels. Alleen de optredens van de professionele artiesten blijven op de affiche staan.

Winterlicht 21 was dit jaar voorzien op de Grote én Kleine Markt en in De Vrijheid. Er was ook een uitgebreid pakket animatie gepland. De aanhoudende coronacrisis steekt daar nu een stokje voor. Het schepencollege heeft beslist om alle activiteiten te beperken tot de Kleine Markt. Daar zullen zo'n dertig standhouders terecht kunnen, zoals oorspronkelijk was voorzien. Verenigingen en chalets waar het vooral om het amusement te doen is, hadden in het originele plan een stek gekregen op de Grote Markt,

maar moeten die plannen nu minstens een jaartje opbergen. Dat geldt ook voor de optredens van wie niet beroepshalve op een podium staat. Astrid Stockman zal dus wel zingen. De dj's en dansvoorstellingen gaan niet door.Wie er als toeschouwer wil bij zijn moet een Covid Safe Ticket voorleggen en een mondmasker dragen. Er zullen geen drank- en eetstandjes zijn, maar de horecazaken blijven wel geopend en volgen daarbij de regels van de overheid. <<We hopen zo alles veilig te houden, maar het publiek toch iets te kunnen aanbieden. Terzelfdertijd willen we mensen die met evenementen hun brood moeten verdienen, perspectief geven>>, aldus schepen van Evenementen Aaron Demeulemeester (N-VA).