Geen Ronse Opscène, wel zeven pleinconcerten als corona het toelaat

Op 16 maart 2021, over deze onderwerpen: Vrije Tijd
Ronse Opscène kiest opnieuw voor evenementenbureau: “Weinig veranderingen, wel minder lasten voor de stad”

Het stadsbestuur van Ronse wil in de zomer van 2021 zeven pleinconcerten organiseren. De kleinere concerten zouden plaatsvinden in juli, augustus en september, het grotere Ronse Opscène gaat niet door.

Een evenement plannen in deze zomer, het is niet evident. De steeds wijzigende coronacijfers en bijhorende maatregelen maken dat organisatoren veel voorbehoud moeten inplannen. Dat gebeurt ook in Ronse, waar de stad ondertussen beslist heeft geen Ronse Opscène te organiseren, maar wel zeven kleinere pleinconcerten. De stad gaat nu op zoek naar een partner om die concerten te organiseren.

“Het is niet evident om alles voor te bereiden, want we moeten onze plannen voortdurend bijsturen”, zegt schepen van Evenementen Aaron Demeulemeester (N-VA). Of de concerten ook effectief zullen doorgaan, hangt af van de evolutie van de coronacrisis. “Met de cijfers van de afgelopen dagen, zou het bijvoorbeeld al moeilijk zijn om zelfs enkel de pleinconcerten te organiseren.”