Kerstmarkt breidt uit naar De Vrijheid

Op 16 oktober 2021, over deze onderwerpen: Vrije Tijd

Na een jaar onderbreking om de gekende redenen, vindt van 17 tot en met 19 december opnieuw de kerstmarkt plaats in Ronse. Hoe dat precies gaat verlopen maakt nog deel uit van overleg maar er is alvast sprake van uitbreiding: ook 't Klein Marktje wordt ingepalmd door standjes.

De kerstmarkt is een vast succesnummer op de Ronsische agenda. Dit jaar wordt het evenement georganiseerd van vrijdag 17 tot en met zondag 19 december. Nieuwigheid: ook de Kleine Markt maakt nu deel uit van de festiviteiten.

Schepen Aaron Demeulemeester (N-VA): <<Tot nu toe was dat niet het geval vanwege de langdurige werkzaamheden in De Vrijheid. Maar die zijn nu voorbij. Vandaar dat we het actieterrein uitbreiden. Volgens welk concept we werken ligt nu nog niet vast, we zijn daar met de diverse betrokkenen mee bezig. We maken wel een onderscheid tussen de standjes met artikelen die artisanaal zijn en verband houden met geschenkartikelen enerzijds en deelnemers voor wie het puur om het feestelijke karakter te doen is anderzijds. Wie op de Kleine Markt staat, zal ook een ander uurrooster aanhouden en sluiten om 22 uur. Op de Grote Markt is dat om middernacht. Verenigingen die de opbrengst afstaan aan een goed doel, moeten ook maar de helft van de deelnameprijs betalen.>>