Laat Kerst maar komen: kerstboom pronkt op Grote Markt

Op 20 november 2020, over deze onderwerpen: Vrije Tijd

Het is nog even aftellen naar Kerstmis, maar in Ronse is de kerstsfeer al in de stad. Na de winterverlichting is ook de nieuwe kerstboom al gearriveerd. Het exemplaar komt uit de tuin van Ronsenaar Ghislain Lison in de Lorettestraat en is 11 meter hoog.

Met een omtrek tussen 14 en 15 meter heeft de stad Ronse een mooie volle kerstboom gevonden om de Grote Markt te sieren. "De eigenaar zat al een paar jaar te wachten om zijn boom aan de stad te mogen schenken", vertelt schepen Aaron Demeulemeester (N-VA). De boom was te groot geworden om in de tuin te blijven staan. "Het is voor Ronsenaars blijkbaar een soort van erezaak om hun boom te mogen schenken aan de stad. De komende jaren weten we dus al waar naartoe als we een kerstboom zoeken. Dat is fijn." De kerstboom op de Markt krijgt nog lichtjes als versiering. Eromheen zullen dit jaar geen chalets komen, want de wintermarkt gaat door de coronacrisis niet door.

Bron: HLN