Leerlingen kleden etalages aan

Op 23 mei 2015

Het stadsbestuur apprecieerde de actie. "Dit project geeft studenten de kans om de theorie uit het vak Verkoop in de praktijk om te zetten", vindt Brigitte Vanhoutte, schepen van Lokale Economie. "Ondertussen hebben ze al in vier handelszaken de vitrine een extra tintje gegeven. We zullen dergelijke initiatieven zeker in de toekomst blijven steunen."

Als afsluiter mochten ze hun ding doen in Standaard Boekhandel in de Peperstraat. Leerkracht Lynn Verledens en directeur Gert De Spiegeleer van het Koninklijk Atheneum zijn ervan overtuigd dat de leerlingen met het aankleden van de etalages veel ervaring opdeden, die hen ten goede kan komen in hun beroepsleven. "Met Sweet World verkopen ze zoete en gezonde producten", licht Verledens toe. "Maar we hebben op school geen etalage. Daarom dat we het idee hebben geopperd om dat te doen in een aantal handelszaken in Ronse. Aan de reacties van de leerlingen te horen, hebben ze zich volop kunnen uitleven en hebben ze hun persoonlijke toets aan de vitrines gegeven. De handelaars waren ook in hun nopjes met het resultaat."