Mijlpaal voor de zorg in Ronse

Op 17 oktober 2016, over deze onderwerpen: Samen ondernemen!, 3. Sociaal weefsel en OCMW, Zorg

De voorzitter van het OCMW Ronse, Wim Vandevelde (N-VA Ronse) licht het bijzonder bestek voor de uitbouw van de site Delghust als volwaardige zorgsite toe tijdens de Gemeenteraad van 17 oktober 2016. Het omhelst niet alleen de bouw van een nieuw woonzorgcentrum en een nieuw kinderdagverblijf. Het gaat ook over de uitbouw van tal van andere zorgdiensten .

De bestuursploeg van Ronse maakt het hard dat de rechten van alle personeelsleden zullen gevrijwaard zullen. De tewerkstelling ...garanderen op lange termijn en bijkomende tewerkstelling creëren is het doel.

Stad Ronse en OCMW Ronse wenst de regie van de zorgverlening verder in te vullen. Binnen de nieuwe structuren zullen vertegenwoordigers van stad en OCMW aangesteld worden om de belangen van de Ronsenaars te behartigen.
De geselecteerde kandidaten krijgen nu 90 dagen om een offerte in te dienen. Daarna beginnen de onderhandelingen.

Dit dossier is een allesomvattend dossier met een groot maatschappelijk belang. Maar ook de financiële impact voor onze stad is zeer groot. Daarom roepen de OCMW-voorzitter en de burgemeester de politieke mandatarissen van alle partijen, evenals de sociale partners, op om zich constructief op te stellen en deontologisch correct te handelen. Dan pas zullen we betaalbare en kwalitatieve zorg kunnen realiseren.