N-VA geeft aftrap kiescampagne met professor Vuye.

Op 26 april 2012

Veel volk in CC De Brouwerij. Dat lag niet alleen aan de voorstelling van het partijbestuur van de lokale N-VA-afdeling: ze hadden ook een gegeerde gast weten te strikken. Henrik Vuye is professor grondwettelijk recht aan de Universiteit van Namen. Mede omdat hij als adviseur optreedt voor N-VA werd hij recent onder vuur genomen in de Franstalige pers (RTBf, Le Soir). Er werd gesuggereerd dat hij een racist zou zijn en ander weinig fraais. Zijn universiteit en de studenten waren verontwaardigd.

Het is de eerste keer dat N-VA in Ronse opkomt met een eigen lijst. Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen mislukte het kartel met CD&V en bliezen interne problemen de N-VA op. Voorzitter Paul Carteus kreeg nog een plaats op de lijst van CD&V, maar geraakte niet verkozen. Met herwonnen strijdlust trekt hij nu met een nieuw team naar de kiezer. Het is koffiedik kijken of N-VA deze keer wel potten zal breken. Ze gaan in elk geval resoluut voor deelname aan het stadsbestuur.

'We hebben een sterk programma, met als centrale thema's integratie, werkgelegenheid en het promoten van onze stad', zegt Paul Carteus. 'Ronse is een heel mooie stad met veel troeven, maar die weten we onvoldoende uit te spelen. Daarnaast zijn we realistisch wat de problemen in onze stad betreft. We beloven niet dat we die in een legislatuur zullen oplossen, wel gaan we resoluut voor meetbare resultaten en vooruitgang. Lieven Dhaeze, Wim Vandevelde, Frederik Vandenbossche, David Vandekerkchove, Tijl Rommelaere en ikzelf willen er het beste van onszelf voor geven.'

Link naar het artikel: www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=7N3P91A1