N-VA ziet in Brigitte Vanhoutte kandidaat-burgemeester

Op 14 oktober 2017, over deze onderwerpen: Afdelingswerking

Niet de huidige nummer één in de partij, OCMW-voorzitter Wim Vandevelde (47), maar schepen Brigitte Vanhoutte (51) zal de lijst van N-VA Ronse trekken bij de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober volgend jaar. “Ik wil een bron van inspiratie zijn.”

“Bijna exact een jaar voor de verkiezingen geven we de aftrap van onze precampagne”, zei lokaal N-VA-voorzitter Tijl Rommelaere gisteren. Hij stelde met het rijmpje 'oestrogeen op nummer één' Brigitte Vanhoutte voor als nieuwe lijsttrekker.

“Het is mijn ambitie om ons team in 2018 met veel enthousiasme, positieve energie en verbondenheid naar een schitterend resultaat te leiden”, verklaarde Vanhoutte. “Als kandidaat-burgemeester wil ik een bron van inspiratie zijn voor elke Ronsenaar. Toen we na de vorige verkiezingen voor het eerst tot het bestuur in Ronse toetraden, betekende dat een politieke aardverschuiving. We hebben sindsdien heel wat kunnen realiseren, maar het werk is nog niet klaar.”

Is dit geen stap terug voor Wim Vandevelde, de huidige nummer één? “We hebben geprobeerd om de sterkste kandidaten op de juiste plaats te zetten”, zegt hij. “Ook ik denk dat Brigitte onze beste kandidaat-burgemeester is, zowel qua competenties als qua uitstraling. Ikzelf voel mij er het beste bij om, wat meer op de achtergrond, mijn tanden te zetten in moeilijke maar erg belangrijke dossiers.”

Op plaats drie staat Aaron Demeulemeester (28), een jonge ondernemer en huidig fractieleider voor N-VA in de gemeenteraad.

Bron: Het Nieuwsblad, 14/10/17