Originele actie bij horeca promoot Ronse

Op 3 december 2015, over deze onderwerpen: Ronse sterk merk®

De horeca-uitbaters moeten de ambassadeurs van de stad zijn, dat vindt het stadsbestuur. Met de actie 'Fan van Ronse', slaan ze de handen in elkaar.

Het stadsbestuur nodigde de horeca-uitbaters van Ronse uit op het stadhuis om hen de bedanken voor hun inzet om de stad te promoten. Ze kregen een metalen plaatje mee met de vermelding 'Fan van Ronse' om in hun zaak een opvallend plaatsje te geven.

"We organiseren geregeld infosessies voor de horeca-uitbaters", zegt Annelies Lenoir van de dienst toerisme. "Zo blijven ze mee met wat er op toeristisch vlak gebeurt in onze stad en kunnen we hen interessante info en weetjes meegeven."

Het gaat overigens niet slecht met het toerisme in Ronse. "Vorig jaar telden we 23.209 overnachtingen", zegt een tevreden schepen voor Toerisme Brigitte Vanhoutte (N-VA). "Daarmee bevinden we ons in de top drie van de Vlaamse Ardennen."

De laatste jaren kwamen er ook enkele opmerkelijke logieverstrekkers bij, zoals het vijfsterren vakantiehuis Adelaïde of de safari- en lodgetenten van de IJsmolenhoeve. "Met 6.371 bezoekers voor de crypte van de Sint-Hermeskerk en 7.419 voor het Must, bevestigen onze sterkhouders hun reputatie", weet Vanhoutte. "Daartoe behoort ook het infokantoor met 7.332 bezoekers, dat binnenkort grondig wordt opgewaardeerd. Een nieuwe troef is zeker de Passage. De prachtig gerenoveerde oude Sint-Martinuskerk wist dit jaar alvast de Zoute Rally Grand Prix naar onze stad te halen."

Bron: Het Nieuwsblad