Reactie N-VA Ronse op 'Démarrage officielle de la campagne électorale Renaix 2012'

Op 21 juni 2012

Tot onze grote verbazing stellen het bestuur en de leden van de N-VA Ronse vast dat de verkiezingscampagne van de CD&V Ronse wordt aangekondigd in het Frans door twee mensen van allochtone afkomst, die blijkbaar ook op de lijst van de CD&V Ronse zullen staan.

Zij vermelden zeer duidelijk dat het hier gaat over « démarrage officielle de la campagne électorale Renaix 2012 ». Hierover kan dus geen enkele andere interpretatie mogelijk zijn: het gaat hier over de officiële start van de verkiezingscampagne van de CD&V te Ronse.

Wij durven luidop vragen wie hier nog de kop of de staart van uitmaakt? Wie heeft de touwtjes nog in handen bij de CD&V Ronse? Hoe kan deze partij ooit nog claimen op te komen voor de Vlaamse zaak op een ogenblik dat de verkiezingscampagne 2012 in het Frans wordt aangekondigd? Hoe kan je in deze omstandigheden nog vermelding maken in een logo van de christelijke verankering?

Daarbij valt op dat de uitnodiging is verstuurd op een document zonder vermelding te maken van de kartelpartner GROEN. Wij moeten dus vaststellen dat de kartelpartner van de CD&V Ronse nu reeds koudweg op kant wordt geschoven door Mr. Lahlali en Mevr. Marzouki. Bovendien zijn wij bijzonder benieuwd naar het nieuwe lokaal van de CD&V Ronse op de Elzelestraat 19. De N-VA Ronse dacht dat de Christen Volksbond voor eeuwig en altijd de thuishaven zou zijn van de CD&V te Ronse.

Het is het vermelden waard dat de tekst in een schabouwlijk Nederlands werd vertaald. Integratie begint volgens ons bij taalhoffelijkheid.