Ronse biedt ondanks ‘paaspauze’ sport en spel aan: “In het belang van het welzijn van de jongeren”

Op 8 april 2021, over deze onderwerpen: Vrije Tijd
“Jeugdbewegingen niet op straat zetten”

Ronse blijft ook in deze moeilijke coronatijden sport en spel aanbieden voor de jeugd. De speelpleinwerking en de sportkampen gaan door, al zijn de voorziene groepen van 25 deelnemers herleid naar groepjes van 10. De animatoren die ondanks de beperkingen klaarstaan voor de Ronsese jeugd kregen donderdag een attentie van de stad.

“Er zijn door de diensten grote inspanningen geleverd om de kampen te laten doorgaan”, zegt schepen van Sport Joris Vandenhoucke (CD&V). “We zijn op zoek gegaan naar meer animatoren en meer ruimte waardoor we toch de meerderheid van de ingeschreven deelnemers kunnen ontvangen. Een beperkt aantal deelnemers hebben we wel moeten teleurstellen. We hopen dat we op ieders begrip mogen rekenen.”

Het is opvallend dat de kampen in Ronse toch doorgaan, terwijl heel wat andere steden en gemeenten ervoor gekozen hebben ze te schrappen. “Het Overlegcomité heeft bewust deze mogelijkheid open gelaten in het belang van het welzijn van jongeren. Dat is een bezorgdheid die we delen”, zegt schepen van Jeugd Aaron Demeulemeester (N-VA). We nemen alle mogelijke maatregelen om te garanderen dat de kampjes niet enkel leuk, maar ook veilig zijn.”

De schepenen trokken vandaag ook eens naar de kampen en speelpleinwerking om de animatoren en betrokken diensten te bedanken. “We beseffen maar al te goed dat dit alles niet mogelijk zou zijn zonder de inzet van gedreven personeelsleden en vrijwilligers”, sluiten de schepenen af. “We wensen hen oprecht te bedanken en doen dit vandaag door een kleine attentie te voorzien.”