Stad moderniseert onthaal stadhuis

Op 17 oktober 2015

Het stadsbestuur maakt 250.000 euro vrij om de hoogste noden te lenigen bij de stadsadministratie. 'Een dringende ingreep', klinkt het.

'De voorbije jaren is de administratie sterk uitgebreid', weet schepen van Personeel en Interne Organisatie Brigitte Vanhoutte (N-VA). 'Er zijn tal van diensten bijgekomen. Bovendien moeten we de administratie van het OCMW en die van de gemeente integreren. Binnenkort komen de diensten Personeel en Financiën over. Daarom moeten we investeren.'

Ook de kwaliteit van de dienstverlening moet vooruit. 'Dat is een ambitie van het huidige bestuur', beaamt Vanhoutte. 'Het onthaal is niet meer van deze tijd. Bovendien is er geen duidelijk onderscheid tussen frontoffice - de ambtenaren die rechtstreeks met de inwoners in contact komen - en de backoffice. Door beide beter te scheiden, kunnen ambtenaren rustiger en beter werken en vindt de burger gemakkelijker zijn weg.'

De vrijgemaakte 250.000 euro zal in de eerste plaats dienen om het onthaal te moderniseren en de diensten Personeel en Financiën van het OCMW een werkplek in het stadhuis te geven. 'Het is nog niet beslist hoe dat precies zal gebeuren', legt Vanhoutte uit. 'Er zijn al veel mogelijkheden geopperd en er liggen er nog heel wat op tafel.'

Te duur