Van verval naar vervulling

Op 4 april 2014

Het schoolgebouw op de hoek van de Ninovestraat en de O. Delghuststraat is eindelijk verkocht!  De groep Care for Life (Triamant) investeert fors in de uitbouw van een zorghotel.

Aangezien dit perceel grond paalt aan de gronden en gebouwen die eigendom zijn van het OCMW werden de eerste gesprekken gevoerd met OCMW Voorzitter Wim Vandevelde.  Wim zag meteen het grote belang in van dit dossier en organiseerde meteen het overleg met de andere bevoegde diensten.

Samen met de burgemeester en de Schepen Ruimtelijke Ordening werd het hele dossier door de administratieve mallemolen geleid.  Ook de OCMW Raad leverde een gunstig advies af. Vandaag kan de stedenbouwkundige vergunning worden afgeleverd en zeer binnenkort kunnen de afbraakwerken aanvatten.  Daarmee wordt één van de meest vervuilde hoeken van de stad uitgebouwd tot een mooi zorgproject.

De N-VA is uitermate tevreden dat een privé investeerder deze investering plant en uitvoert in onze stad en daarmee fundamenteel bijdraagt tot de beeldvorming van die bepaalde site.

We hebben gedurende de talrijke overlegmomenten een groot vertrouwen ervaren van de directies en aandeelhouders van Triamant in de werking van onze stadsdiensten en in het stadsbestuur . En dat stemt ons evenzeer tevreden.

Het is voor de N-VA van kapitaal belang dat de verankering van de betaalbare zorgverstrekking te Ronse kan gerealiseerd worden.  Daarbij is de medewerking en de inbreng van privé-kapitaal van essentieel belang.