"Wij willen geen senioren in containers!"

Op 17 november 2015, over deze onderwerpen: Samen ondernemen!

Het uittekenen van de zorgsite Delghust is één van de belangrijkste dossiers van deze legislatuur. De OCMW- en gemeenteraad namen kennis van het besluit van de Gouverneur. De eerder genomen beslissingen werden ingetrokken en het dossier werd meteen weer op de rails gezet.

De OCMW- en gemeenteraad bekrachtigden de motivatienota waarop het College van Burgemeester en Schepenen zich zal baseren om een advies te verlenen voor het opstarten van een marktonderzoek in het kader van een samenwerking met private partners.

We willen inzetten op nieuwe infrastructuur, behoud van de rechten van het personeel, herbestemming van de bestaande gebouwen, kwaliteit en betaalbaarheid van de zorg en verankering van de werkgelegenheid in Ronse.

"Het OCMW- en het stadsbestuur willen meer realiseren dan senioren in containers te stoppen.  Deze optie was genomen door het vorige OCMW-bestuur, onder leiding van Pol Kerckhove (sp.a). Wat de N-VA betreft, staat dit ver af van kwalitatieve zorgverstrekking.", beklemtoont Wim Vandevelde.

Deze bestuursploeg wil inzetten op een positief verhaal, gebaseerd op een realistische en betaalbare visie. Huige voorzitter, Wim Vandevelde (N-VA), is bijzonder tevreden met de standvastige houding van de bestuursmeerderheid van Ronse. We danken in het bijzonder de administratie van het OCMW voor het vele en intense werk.