WZC De Linde in zee met nieuwe cateraar

Op 31 december 2014

"Er moest ook een betere spreiding van de levering van de maaltijden zijn", licht Vandevelde toe. "We gaan uit van de wensen van de bewoners: de bewoners kunnen op het moment zelf kiezen wat ze willen eten en hoeveel. De maaltijden worden in het woonzorgcentrum zelf afgewerkt door het personeel. We investeerden ook in de keuken en wouden elke dag verse soep serveren. De gerechten worden bereid via het Steamplicity-concept, waarbij de garing in specifieke oventjes gebeurt."

De nieuwe bediening van Medirest draagt de naam 'ServPlus'. "Dat houdt een bediening à la carte in", verduidelijkt Wim Vandevelde. "De resident kiest uit het aanbod van de dag dat de ServPlus-voedingshostess hem of haar voorstelt. Daarbij wordt de patiënt of resident herinnerd aan zijn of haar dieetvoorschriften en wordt rekening gehouden met zijn of haar persoonlijke smaken en voorkeuren. De hostess stelt dan aan de broodbuffetwagen en bainmariewagen de keuzemaaltijd van de patiënt of resident samen en dient die persoonlijk op. Alle keukenpersoneelsleden kregen dan ook een opleiding van Medirest", besluit Vandevelde.

Link naar het artikel: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-ronse/wzc-de-linde-in-zee-met-nieuwe-cateraar-a2167422/