“Toeristische producten maken stad nog aantrekkelijker”

Op 5 april 2017, over deze onderwerpen: Ronse sterk merk®

Het toerisme zit duidelijk in de lift in Ronse. "Vorig jaar kwamen er een 7375 bezoekers naar de middeleeuwse crypte afgezakt. En dat zijn er een 700 meer dan in 2015. En het bezoekersaantal voor het MUST gaan naar bijna 5.000. Wat een stijging van meer dan 1000 bezoekers is.”, licht schepen van Toerisme, Brigitte Vanhoutte (N-VA) toe. “Met nog meer nieuwe toeristische producten willen we nog meer toeristen naar Ronse krijgen. Voor de crypte hebben we het ‘crypte crypte spel’ voor kinderen van 7 tot 10 jaar. Met dit spel kunnen ze met een kindvriendelijk parcours met de crypte kennis maken.” De stad blijft ook inzetten op ‘Op stap met een gids’. Voor een bezoek aan de Horta-villa Villa Carpentier zijn er nu liefst 6 gidsbeurten voorzien. 

Bron: Deze Week, 05/04/2017

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is