Delcon schenkt aan dierenvoedselbank van Kaboes

Op 17 april 2021, over deze onderwerpen: Leefmilieu

De dierenvoedselbank die deel uitmaakt van sociale kruidenier Kaboes in Ronse heeft een mooie schenking ontvangen van Delcon. Het Belgische merk dat hoogkwalitatieve voeding voor honden en katten op de markt brengt, heeft verschillende zakken met eten geschonken.

Een jaar geleden is onder impuls van schepen voor Dierenwelzijn Aaron Demeulemeester (N-VA) in Ronse een dierenvoedselbank opgericht. Daar kunnen mensen in armoede terecht om voedselpakketten voor hun dieren op te halen. "Het is via schepen Demeulemeester dat we in contact zijn gekomen met de dierenvoedselbank", zegt zaakvoerder van Delcon Brecht Derouck. "We zijn zelf van de streek en vinden het belangrijk om lokale projecten te ondersteunen. Bij Delcon willen we kwalitatieve voeding voor honden en katten aanbieden aan een zo groot mogelijk publiek. Dat is goed voor de dieren, maar ook de eigenaars kunnen op die manier fier zijn dat ze kwaliteit kunnen bieden aan hun beestjes."