Eerste stap voor bouw nieuw administratief centrum gezet

Op 1 juli 2020, over deze onderwerpen: Bestuurlijke Organisatie

In het meerjarenplan van Ronse is de bouw van een nieuw administratief centrum opgenomen. In de gemeenteraad is nu de eerste stap gezet naar de realisatie van dat project. De stad gaat op zoek naar een team dat een functioneel, duurzaam en efficiënt administratief centrum kan uitbouwen. Dat komt naast het stadhuis, dat behouden blijft voor protocollaire doeleinden. Het hoekhuis ernaast, de aanpalende panden in de Peperstraat met huisnummers 3 en 5 en de achterbouw van het stadhuis gaan tegen de vlakte.

Stad en OCMW samen

Dankzij het administratief centrum zal het mogelijk zijn om alle diensten van de stad en het OCMW samen te huisvesten. Dat moet de klantgerichte werking ten goede komen. "De efficiënte dienstverlening staat voor ons dan ook voorop", zegt schepen van Personeel Brigitte Vanhoutte (N-VA). "Het is ons er niet om te doen om een megalomaan bouwproject te realiseren, maar wel om een kwalitatief, duurzaam en betaalbaar vernieuwd administratief centrum te realiseren."

Om zich voor te bereiden op het bouwproject, hebben de schepenen de afgelopen maanden heel wat kantoorgebouwen en administratieve centra bezocht in België.