Hospitality Award voor beste winkelstraat gaat naar Ronse

Op 1 december 2017, over deze onderwerpen: Ronse sterk merk®

De winkeliers en het stadsbestuur van Ronse sleepten de Hospitality Award uit de wacht voor ‘Beste Winkelstraat’.

Meer dan tienduizend consumenten werden bevraagd over ruim achthonderd handelszaken en winkelcentra in het land. Daaruit blijkt dat het in de Hermesstad behoorlijk aangenaam shoppen is.

“De jury heeft Ronse bezocht, klanten bevraagd en zelfs mystery calls uitgevoerd, dus het was inderdaad een behoorlijk streng onderzoek”, beaamt Willy De Praeter, voorzitter van de Unie der Handelaars.

“Spannend, maar dat zorgt er natuurlijk voor dat de award des te meer deugd doet. We werken met de handelaars als collega’s en partners samen: we versterken elkaar. En ook de stad mag fier zijn. Met het nieuwe pop-up reglement, subsidies voor gevelrenovatie, het handelspandenfond... helpen zij mee om van Ronse een bruisende winkelstad te maken.”

Ook schepen voor Lokale Economie Brigitte Vanhoutte (N-VA) reageert enthousiast. “Dat onze winkeliers de prijs wegkapen voor klantvriendelijkheid en service is voor iedereen een opsteker,” klinkt het.

(Bron: Het Nieuwsblad, 30/11/2017)