Infosessie Rap op Stap

Op 17 juni 2022, over deze onderwerpen: Vrije Tijd

Op dinsdag 21 juni om 19 uur zal Rap op Stap Ronse tijdens een infosessie de werking van de organisatie uitleggen. Dat vindt plaats op de eerste verdieping van de Hoge Mote.

De verwelkoming wordt voorzien door schepen van Toerisme Brigitte Vanhoutte. Daarna zal David Talloen, coördinator van de Rap op Stap-kantoren in Oost-Vlaanderen, toelichting geven over de Rap op Stap-werking. Netwerkverbinder van Iedereen Verdient Vakantie Carine Geboers eindigt ten slotte met de opening van het Rap op Stap Museum, dat van dinsdag 21 juni tot en met zondag 10 juli op de eerste verdieping van de Hoge Mote gratis te bezoeken is.

Sinds dinsdag 21 september bestaat het Rap op Stap-kantoor onder de vleugels van Toerisme Ronse en Stad Ronse.

Er zijn twee locaties en twee contactmomenten:

• Woensdag van 9u – 12u in ‘Den Botaniek’ Samenlevingsopbouw, Spinstersstraat 36
  • Vrijdag van 13u30 – 16u in De Vrolijke Kring, Priestersstraat 38

Vrijwilligers Karine, Yves, Martine en Patsy helpen iedereen met een klein budget aan een leuke uitstap. Er kunnen zowel vakanties als daguitstappen en sport- en cultuuractiviteiten geboekt worden. Bovendien helpen de medewerkers je met praktische zaken zoals het samenstellen van een budget en het uitzoeken van geschikt vervoer.

Rap op Stap is een laagdrempelig reisbemiddelingskantoor voor mensen met een beperkt budget en bestaat omdat de stap zetten naar een organisatie soms te groot is. Je hoeft geen lid te zijn en geen afspraak te maken; je stapt gewoon naar binnen. Tot op heden is er een uitgebreid Rap Op Stap-netwerk, dat ondersteuning geniet van Steunpunt Vakantieparticipatie.

Naast het aanbod daguitstappen en vakanties worden er diverse extra activiteiten georganiseerd door onze vrijwilligers. Op 7 april werd een groepsuitstap georganiseerd naar Technopolis en op 2 juli wordt een dagje Tsjaka (adventurepakket) aangeboden.

Meer info: www.ronse.be/nl/rap-op-stap