Smaakmaker Must leert je via wandeling alles over rijke textielgeschiedenis

Op 24 juli 2021, over deze onderwerpen: Vrije Tijd

Visit Ronse stelt de Smaakmaker van het Must voor: een uitvouwbare brochure in zakformaat voor wie meer wil leren over de rijke textielgeschiedenis van Ronse. In de brochure tref je een uitgestippelde textielwandeling die loopt langs de interessantste textielplekken. Een praktisch stadsplan, knappe afbeeldingen, een woordje uitleg en een overzichtelijke legende maken de bezoeker wegwijs. "Proef het textielverleden en verken onder andere De Nieuwe Leie, Weverij Vandendaele en de Passerelle. Een link naar de art deco is nooit veraf. Tijdens deze wandeling ervaar je het boeiende textielverleden, maar blik je ook vooruit: denk maar aan de herbestemmingen van verschillende oude textielgebouwen. Aan de andere kant van de brochure ontdek je de belangrijkste plekken van het Must en volg je de rode draad van dit unieke en levende textielmuseum. De opkomst en teloorgang van de textielindustrie worden mooi weergegeven", zegt schepen van Toerisme Brigitte Vanhoutte (N-VA).

Een bezoek aan het Must - Museum voor textiel kan tussen 1 maart en 30 september van dinsdag tot en met zondag via de vaste gegidste rondleiding om 15.30 uur. Groepen kunnen via Visit Ronse een aparte rondleiding reserveren. Meer info op www.visitronse.be.