Stadhuis draagt de kleuren van de regenboog uit naar aanleiding van Dag tegen Homofobie en Transfobie

Op 17 mei 2022, over deze onderwerpen: Sociaal beleid

17 mei is de Internationale Dag tegen Homofobie en Transfobie en daarom is het stadhuis van Ronse tot en met donderdagnacht getooid in de kleuren van de regenboog.

Op 17 mei 1990 schrapte de Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO) homoseksualiteit van de lijst met psychische aandoeningen. Het is de dag geworden tegen homofobie en transfobie, IDAHOT. Ook de stad Ronse wil die in de kijker zetten. Schepen van Inburgering en Gelijke Kansen Aaron Demeulemeester (N-VA): “We geven het stadhuis tot en met donderdagnacht de kleuren van de regenboog om te laten zien dat in Ronse iedereen welkom is en alle kleuren van de samenleving even mooi en belangrijk. We hadden al een zebrapad aan de bibliotheek, dit veelkleurig stadhuis is een nieuw symbolisch teken op een belangrijke dag voor de gemeenschap van lgbtq+. Het mag natuurlijk niet bij symbolische acties als deze blijven. Hoe we dag na dag denken en handelen, daar gaat het om. Daarom focussen we dit jaar ook op de communicatie in onze documenten. Heb je ergens nog een document, reglement of aanvraagformulier gezien waarin jij je niet herkent of waarin voor jouw (gezins)situatie of identiteit geen plaats is? Geef dan een seintje via communicatie [at] ronse.be en we bekijken wat (binnen het wettelijk kader) mogelijk is om dit aan te passen.”