Unie der Handelaars kijkt na twee coronajaren (en een lege kas) uit naar de zomerbraderie

Op 20 februari 2022, over deze onderwerpen: Economie

De Unie der Handelaars Ronse verzamelde in De Passage om te klinken op de voorbije twee coronajaren en vooral om vooruit te blikken op een betere toekomst mét een zomerbraderie op 20 juni.

De kas is immers meer dan leeg, zo wist de penningmeester te melden. Ondanks de pandemie bleef de Unie in de voorbije twee jaar toch heel wat activiteiten ontplooien. Maar het grote evenement, de zomerbraderie, kon twee keer niet plaats vinden.

Voorzitter Willy De Praeter keek daarom vooral naar de toekomst, samen met zijn bestuur. Hij werd daarin bijgetreden door schepen van Lokale Economie Brigitte Vanhoutte (N-VA) die met burgemeester Luc Dupont (CD&V) present was om de middenstanders een hart onder de riem te steken. De schepen wist ook te melden dat de horecazaken vanaf 1 maart hun terrassen groter kunnen maken, mits een goedgekeurde aanvraag door het stadsbestuur. Lekker shoppen

Dat zal op zaterdag 19 maart handig zijn want dan loopt van 14u tot 20u de actie Lekker Shoppen. ‘'Dat staat voor gezellig kuieren in de winkelstraten en verwend worden met een hapje en drankje, aangeboden door onze handelaars”, zegt secretaris Inge Goeminne. “De Unie der Handelaars zorgt uiteraard voor ludieke straatanimatie en muzikale invulling. Elke deelnemende handelaar ontvangt van ons een aantal doosjes, gevuld met 2 pralines van bij Leonidas, Dockers en Chocolaterie Hermes. Een gedeelte van de gevulde doosjes zal kortingsbonnetjes bevatten. Deze bonnen zijn te gebruiken bij de deelnemende handelaars uit het centrum. Daarmee is dan hopelijk de toon gezet voor een mooie lente en zomer waarin weer alles mogelijk wordt, ook onze braderie op 20 juni.”