N-VA Ronse tevreden met vermelding N60 in het Vlaams regeerakkoord

Op 1 oktober 2019, over deze onderwerpen: Mobiliteit

David Vandekerkhove, fractieleider N-VA Ronse, reageert tevreden op de vermelding van de realisatie van de N60 in het Vlaams regeerakkoord. “We hebben achter de schermen sterk geijverd om dit mee op te nemen in het akkoord. Met resultaat. De N60 staat vermeld als groot project!”, aldus Vandekerkhove.

Het doortrekken van de N60 sleept al enkele decennia aan. In het verleden ondernamen verschillende regeringen tal van initiatieven, maar tot op vandaag wachten de Ronsenaars vol ongeduld op een finale doorbraak.“Het project Rond Ronse biedt nu al perspectief, maar dat de ontsluiting nu letterlijk in het regeerakkoord staat, stemt ons nog hoopvoller”, reageert fractieleider David Vandekerkhove tevreden.

In het regeerakkoord staat de missing link van Ronse gecategoriseerd onder ‘Grote projecten waarvoor een ruimtelijke planningsproces of procedure complexe projecten loopt’. Hiermee bevestigt de Vlaamse Regering de urgentie van de ontsluiting van Ronse. “Vaak is het zo dat de Vlaamse Regering voor deze dossiers ook budgetten vrijmaakt”, weet Vandekerkhove.

Verder staat er in het Vlaams regeerakkoord dat bij dergelijke infrastructuurwerken het algemeen belang primeert. Vandekerkhove verduidelijkt: “Bij grote infrastructuurprojecten wil de Vlaamse Regering ervoor zorgen dat het algemeen belang primeert. Het kan niet dat louter particuliere belangen infrastructuurwerken buitenproportioneel lang tegenhouden. Indien deze bepaling al vroeger van toepassing zou geweest zijn, was de ontsluiting nu al een feit.