Ook in Ronse rustige heropstart, stad laat koopzondagen toe

Op 2 december 2020, over deze onderwerpen: Economie

De heropening van de niet-essentiële winkels is in Ronse rustig verlopen. Zoals verwacht, kwam er geen stormloop. Enkel voor de deur van een paar winkelketens in het winkelcentrum Shopping Plaza ontstonden er korte wachtrijen.

Het stadsbestuur had er alle vertrouwen in dat de heropening van de winkels rustig zou verlopen in Ronse en dat is ook gebleken. Los van de mondmaskerplicht, de social distancing en de vraag om individueel te komen winkelen, kwamen er geen extra maatregelen.

Vier koopzondagen

Schepen van Lokale Economie Brigitte Vanhoutte (N-VA) kondigt ook aan dat er in december vier koopzondagen zullen plaatsvinden. "December is de shoppingmaand van het jaar. Ook al ziet Kerstmis er dit jaar anders uit en vieren we niet in grote groep, toch zullen we op pad gaan om een geschikt cadeau te vinden voor onze geliefde of ons knuffelcontact. Om de handelaars te steunen en de toestroom naar de winkels te spreiden, hebben we beslist om op 6, 13, 20 en 27 december koopzondagen toe te staan."