Corona bestrijden kan nu ook met 'Ronse mondmasker'

Op 7 november 2020, over deze onderwerpen: Sociaal beleid, Veiligheid
Corona bestrijden kan nu ook met 'Ronse mondmasker'

De stad Ronse heeft 2.000 mondmaskers laten maken. Ze kunnen online worden besteld. De stad vraagt om zo veel mogelijk foto's te delen waarop de mondmaskers te zien zijn. “Covid-19 heeft jammer genoeg een enorme impact op ons dagelijks leven”, zeggen diensthoofd Annelies Lenoir en schepen Brigitte Vanhoutte (N-VA) van Toerisme Ronse. “Het dragen van een mondmasker is fundamenteel als we elkaar optimaal willen beschermen. Daarom namen we als stad het initiatief om 2.000 gepersonaliseerde Ronse mondmaskers te laten maken. We zijn tevreden dat we hiervoor konden samenwerken met het Ronses bedrijf Alsico dat sinds jaar en dag wereldleider is in het produceren van beschermende kleding.”

“Naast de inwoners krijgen ook de lokale ondernemers en verenigingen van Ronse de kans om Ronse mondmaskers te bestellen. Op die manier wordt dit een interessante citymarketing tool. We kozen voor een stoffen kwaliteitsmondmasker in navy blauw met het logo van Ronse erop geborduurd.”

“Het masker is zeer makkelijk in gebruik, je kan het op een veilige manier vlotjes aan- en uitdoen en het is aanpasbaar achter de oren. De maskers kan je verkrijgen in drie maten: S, M en L. Twijfel je over de juiste maat? Dan kan je via een handige maattabel op www.visitronse.be de maat makkelijk bepalen. Een mondmasker kost vijf euro en er zijn kortingen voor grote bestellingen. Nadat je online besteld hebt, kan je de mondmaskers van woensdag tot en met zondag afhalen bij Toerisme Ronse. Tegen een vaste kost leveren we ook aan huis. Daarnaast lanceren we graag een oproep om originele foto's met het mondmasker te posten en te delen op sociale media. Best daarvoor #ronsetegencorona gebruiken.”